duminică, 3 octombrie 2010

Durerea de cap vs migrena


Este deja doua zi, consecutiv, in care ma doare capul. A devenit ceva obisnuit - dar obisnuit in sensul in care se repeta odata la 5-6 zile, nu in sensul in care as putea, vreodata, sa ma obisnuiesc cu aceasta durere. Nu am cum. Este ca picatura chinezeasca – continua, surda, monotona, obsedanta. Nu te lasa sa zambesti (decat fortat de vreo imprejurare careia nu poti sa-i tragi o moaca de-aia gen “n-am chef de tine, dispari!), nu te lasa sa te bucuri de o discutie nici macar banala, ce sa mai zic de vreuna inteligenta, nici de o barfa mica la birou cu colega de la receptie… Ce sa mai! Nu te lasa sa te bucuri de viata. Sau hai sa zicem ca te lasa sa te bucuri doar de o discutie cu unul la fel de amarat ca si tine, dar sa te bucuri doar ca nu esti singurul napastuit de pe planeta.
In disperarea mea de a gasi remedii pentru acest neajuns care imi tulbura viata in mod regulat, m-am documentat. Nu mi-am permis sa nu o fac. Nu m-a lasat durerea sa nu… Si ce am descoperit prima data a fost ca durerea de cap este si ea impartita pe categorii: durere de cap obisnuita (cefalee) si migrena. Si apoi si astea sunt niste efecte ale unor cauze si cauzele sunt si ele nenumarate. Si stai si cauta si stai si citeste…
Pentru durerea de cap si pentru migrena am gasit multe remedii. Unele din medicina homeopata, altele din medicina alopata. Am gasit si in reflexoterapie cateva smecherii care, cateodata, m-au ajutat. Si sa nu uit de cele din popor care, probabil, s-au transmis din generatie in generatie, si care, surprinzator, cele mai multe sunt chiar eficiente.



Fac precizarea ca remediile pe care eu le-am tot cules am inceput sa le aplic dupa un RMN cerebral care sa excluda vreo tumora (doamne fereste!) si multe alte teste care m-au asigurat ca nu am vreo infectie in organism, rinita vasomotorie, hiper- sau hipotensiune arteriala, hemoragii cerebrale, tromboflebita etc. Acestea sunt boli care dau dureri de cap. Dar si perioada menstruatiei sau a ovulatiei, crizele emotionale si stresul sau noptile albe sunt factori care provoaca cefaleea. Sa nu uit de anxietate si depresie, durerea de cap fiind data si de aceste doua neajunsuri psihice.
Migrena este o durere de cap care este provocata de tulburari ale dinamicii vaselor de sange. Poate dura, ca si cefaleea, de la 30 de minute la 72 de ore. Aici, din pacate, medicina nu poate sa faca mare lucru. Doar sa o categoriseasca si pe ea: migrena clasica, migrena oftalmoplegica, migrena vertiginoasa si migrena infantila, cea cu caracter ereditar.
Ideea este ca, inainte de toate, daca ai dureri de cap sau migrene trebuie sa iti faci control medical pentru a elimina orice boala care poate degenera. Durerea de cap poate fi un semnal de alarma ca ceva nu este in regula cu organismul tau.
Stiu ca sunt ipohondra, recunosc! M-am cautat de toate bolile amintite mai sus si cu siguranta mi-au mai scapat cateva. Dar macar am exclus ce este mai grav si pot lua, atunci cand ma doare capul, banalul algocalmin, stiind ca in scurt timp durerea de cap, fie ea simpla sau migrenoasa, va ceda. La algocalmin recurg doar daca nu functioneaza nimic din celelalte remedii nemedicamentoase. Trebuie sa stii de la bun inceput ca daca este prea puternica, durerea nu cedeaza decat la medicament si, cateodata, nici la el...
In articolul urmator o sa scriu ce am gasit despre tratarea lor. Pana atunci da-mi de veste daca mai stii boli care provoaca migrene.

Hai, capul sus ca trece!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu